Idag presenterar jag två separata ämnen:
Först:
Tavex börjar köpa gamla guldsmycken.
Vi tänkte att om man ändå har bestämt sig för att inte behålla något av substans i dessa tider kan man åtminstone får bra betalt. Mer information om hur du kan sälja dina gamla guldsmycken finns i länken nedan;
"hur du säljer dina guldsmycken"
Sedan:
Det finns några övertygande artiklar som visar att allt inte är guld och gröna skogar i USA.
På sajten "Business Insider" finns en lättläst artikel med några bilder som heter:
24 Depressing Pieces Of Evidence That Difficult Economic Times Lie Ahead.
Om USA lyder så pass mycket, hur kommer det påverka Sverige?
Ska man verkligen sälja sina gamla smycken?
Kanske dags att köpa några guldmynt eller tackor?!
Trevlig helg,
Kurt
OBS: Den här bloggposten innehåller information om både guldmarknaden och Tavex AB.
Huvudtanken är att både underhålla samt ge Er ett bredare perspektiv om vad som händer på guldmarknaden så att Ni själva kan reflektera över dess betydelse och agera mer medvetet.
Informationen i detta forum ska inte tolkas som investeringsråd
Guldbloggen vänder sig till fritt tänkande individer som litar mer på sin egen förmåga att investera än de råd de får av medier. Guldbloggen innehåller diskussioner och synpunkter på världsekonomin som sträcker sig utöver dagens finansiella system med digitala värdepapper. Vi vill främja kloka diskussioner om andra former av investeringar som till exempel guld.
Visar inlägg med etikett smycken. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett smycken. Visa alla inlägg
fredag 16 juli 2010
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)