Visar inlägg med etikett Börsen. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Börsen. Visa alla inlägg

onsdag 6 oktober 2010

Nu har även media fått grepp om allvaret kring guld och det ekonomiska läget!

Hej,

nu skriver e24 om Fysiskt guld som en het investering for stora placerare.

"nu räcker det inte längre för många investerare att köpa aktier i guldgruvor eller i ETF:er, börshandlade fonder, som placerar i guld. Någon har ju utfärdat den börshandlade fonden, och om den aktören blir en ny Lehman och havererar, riskerar investeringen att bli värdelös. Då spelar det ingen roll hur mycket guldet har stigit i värde."

"Därför har många riktigt rika börjat köpa fysiskt guld."

"Guld ger ingen ränta, ingen utdelning – som aktieutdelning – dess värde bestäms av hur mycket andra människor är beredda att betala för det. Guld är en försäkring mot oväntade och oförutsägbara händelser, så guldpriset beror på hur mycket människor är beredda att betala för säkerhet, säger Habib Nasrallah. "

http://www.e24.se/business/ravaror/guldtackor-hett-bland-rika-placerare_2346583.e24

Ni vet vart vi finns. Handla guld enkelt och säkert hos oss i vår webshop eller i vår butik på Smålandsgatan 9.

Hälsningar
Anna

http://www.tavex.se/

"Bästa priserna på guld och valuta i stan, det är guld värt!"

Disclaimer

This blog entry contains information on both the gold market and Tavex AB. The main idea is to both entertain and give you a broader perspective on what's happening in the gold market so that you yourselves can reflect on its significance and act more consciously. The information in this forum should not be intrepeted as investment advice.

onsdag 25 augusti 2010

Det kommande årtiondet, några tips på vägen...

Under de ekonomiskt osäkra tider som vi har sett på investeringsmarknaden kan investerare upptäcka att deras bästa drag inte är att alltid se till den bästa investeringen med bästa värde, utan helt enkelt undvika oseriösa och kostsamma misstag.


Nedan kan du läsa vad Dough Horney från Casey research skrivit om de 10 mest förekommande misstagen investerare gör idag och hur du själv kan undvika att göra dem själv...


http://www.caseyresearch.com/articles/3587/the-10-biggest-mistakes-investors-must-avoid-in-the-coming-decade/

Ha en underbar dag!

Hälsningar
"GuldAnna"

http://www.tavex.se/

"Bästa priserna på guld och valuta i stan, det är guld värt!"

Disclaimer

This blog entry contains information on both the gold market and Tavex AB. The main idea is to both entertain and give you a broader perspective on what's happening in the gold market so that you yourselves can reflect on its significance and act more consciously. The information in this forum should not be intrepeted as investment advice.

tisdag 25 maj 2010

Guld: Lagom i Turbulenta Tider

Den bästa orsaken till att köpa guld just nu finns i följande artikel av Jon D. Markman av Money Morning som visar med några grafer hur gungig börsen har varit de senaste åren. Trots att han pratar mest om USAs S&P 500 är situationen i Sverige OMX ganska nära, fast kanske mer ”lagom” än så länge.

Guld är designat för att vara ganska ”lagom” till skillnaden från när det gäller dagens pengar (t ex. Kronan ner 20 öre mot Dollarn på en dag idag!) och investeringar (OMX är minus 2.4 för hela året just nu). Men när marknaden gungar allt mer är det oftast bra att förankra sin investeringsportfölj i något av substans. Det finns inget som har visat sig vara mer substantiellt eller som har en längre historisk trovärdighet än fysiskt guld.

Har du köpt ditt guld än?

Kurt

OBS: Den här bloggposten innehåller information om både guldmarknaden och TavexAB.

Huvudtanken är att både underhålla samt ge Er ett bredare perspektiv om vad som händer i guldmarknaden så att Ni själv kan reflektera över dess betydelse och agera mer medvetet.

Informationen härinne skall inte tolkas som investeringsråd.