Jaha, då var det nytt rekord för guldpriset igen...
Dagens Industri skriver "Guld används ofta som en säker tillflyktsort i ekonomiska och politiska orostider".
Jag säger låt dina pengar ta semester för att växa sig starka.
Dagens Industri skriver "Stora offentliga underskott och farhågor om en förnyad nedgång i konjunkturen har lett till att allt fler investerare söker sig till guld."
Jag säger storebror har problem med finanserna, låt inte det hända dig – investera i guld och slipp minustecken i balansräkningen…
http://di.se/
Hälsningar
"GuldAnna"
http://www.tavex.se/
"Bästa priserna på guld och valuta i stan, det är guld värt!"
Disclaimer
This blog entry contains information on both the gold market and Tavex AB. The main idea is to both entertain and give you a broader perspective on what's happening in the gold market so that you yourselves can reflect on its significance and act more consciously. The information in this forum should not be intrepeted as investment advice.
Guldbloggen vänder sig till fritt tänkande individer som litar mer på sin egen förmåga att investera än de råd de får av medier. Guldbloggen innehåller diskussioner och synpunkter på världsekonomin som sträcker sig utöver dagens finansiella system med digitala värdepapper. Vi vill främja kloka diskussioner om andra former av investeringar som till exempel guld.
Visar inlägg med etikett central bank. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett central bank. Visa alla inlägg
fredag 17 september 2010
torsdag 8 januari 2009
GATA om försäljningen av Centralbanks Guld
Att Bank of England och Sveriges Riksbank säljer sitt guld kanske spela inte så stor roll i det hela, annu...
Här finns en intressant perspektiv om detta ämne från CHRIS POWELL, Secretary/TreasurerGold Anti-Trust Action Committee Inc. i sin artikel: "Central banks don't mind any amount of loss in gold". Men för hur länge till?
Mvh,
Kurt
Har du köpt ditt guld ännu?
OBS: Den här blogpost innehåller information om både guldmarknaden och Tavex AB. Huvudtanken är att både underhålla samt ge dig ett bredare perspektiv om vad som händer i guldmarknaden för att du själv kan reflektera över sin betydelse och agera lite mer medvetet. Informationen härinne skall inte tolkas som investeringsråd
Här finns en intressant perspektiv om detta ämne från CHRIS POWELL, Secretary/TreasurerGold Anti-Trust Action Committee Inc. i sin artikel: "Central banks don't mind any amount of loss in gold". Men för hur länge till?
Mvh,
Kurt
Har du köpt ditt guld ännu?
OBS: Den här blogpost innehåller information om både guldmarknaden och Tavex AB. Huvudtanken är att både underhålla samt ge dig ett bredare perspektiv om vad som händer i guldmarknaden för att du själv kan reflektera över sin betydelse och agera lite mer medvetet. Informationen härinne skall inte tolkas som investeringsråd
Etiketter:
central bank,
deflation,
Finanskris,
Guld,
guld mynt,
investeringsguld,
pengar,
riksbanken,
tackor,
tavex
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)