Visar inlägg med etikett guldmynt. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett guldmynt. Visa alla inlägg

onsdag 15 september 2010

All-time-high för guldet!

Hej alla glada guldhandlare!

På tisdagen kl. 16:45 noterades guldet på 1.267:50 dollar per uns. En ny rekordnivå som fortsätter stiga.

Idag ligger guldet på 1270,90 dollar per uns.

http://www.affarsvarlden.se/hem/nyheter/article806241.ece

Eftersom guldpriset mäts i dollar och kronan har stärkts gentemot dollar så har de svenska guldpriserna ännu inte påverkats allt för mycket. Vanligtvis ser man denna effekt i efterhand vilket också förklarar varför vi denna vecka har så mycket att göra på Tavex...

Hälsningar
"GuldAnna"

http://www.tavex.se/

"Bästa priserna på guld och valuta i stan, det är guld värt!"

Disclaimer

This blog entry contains information on both the gold market and Tavex AB. The main idea is to both entertain and give you a broader perspective on what's happening in the gold market so that you yourselves can reflect on its significance and act more consciously. The information in this forum should not be intrepeted as investment advice.

onsdag 25 augusti 2010

Det kommande årtiondet, några tips på vägen...

Under de ekonomiskt osäkra tider som vi har sett på investeringsmarknaden kan investerare upptäcka att deras bästa drag inte är att alltid se till den bästa investeringen med bästa värde, utan helt enkelt undvika oseriösa och kostsamma misstag.


Nedan kan du läsa vad Dough Horney från Casey research skrivit om de 10 mest förekommande misstagen investerare gör idag och hur du själv kan undvika att göra dem själv...


http://www.caseyresearch.com/articles/3587/the-10-biggest-mistakes-investors-must-avoid-in-the-coming-decade/

Ha en underbar dag!

Hälsningar
"GuldAnna"

http://www.tavex.se/

"Bästa priserna på guld och valuta i stan, det är guld värt!"

Disclaimer

This blog entry contains information on both the gold market and Tavex AB. The main idea is to both entertain and give you a broader perspective on what's happening in the gold market so that you yourselves can reflect on its significance and act more consciously. The information in this forum should not be intrepeted as investment advice.

onsdag 4 augusti 2010

...en liten uppdatering på priset

I förra inlägget var det lite osäkert om priset på guld skulle fortsätta dala neråt.


Nu publicerar Dagens Industri att priset på guld går stadigt upp, iallafall om vi tittar på de senaste sex dagarna. Se länken nedan;




Hälsningar

"GuldAnna"




"Bästa priserna på guld och valuta i stan, det är guld värt!"


OBS: Den här bloggposten innehåller information om både guldmarknaden och Tavex AB. Huvudtanken är att både underhålla samt ge Er ett bredare perspektiv om vad som händer på guldmarknaden så att Ni själva kan reflektera över dess betydelse och agera mer medvetet. Informationen i detta forum ska inte tolkas som investeringsråd






fredag 16 juli 2010

Förbereder vi för ett finansiellt stormväder eller?

Idag presenterar jag två separata ämnen:

Först:
Tavex börjar köpa gamla guldsmycken.
Vi tänkte att om man ändå har bestämt sig för att inte behålla något av substans i dessa tider kan man åtminstone får bra betalt. Mer information om hur du kan sälja dina gamla guldsmycken finns i länken nedan;
"hur du säljer dina guldsmycken"


Sedan:
Det finns några övertygande artiklar som visar att allt inte är guld och gröna skogar i USA.
På sajten "Business Insider" finns en lättläst artikel med några bilder som heter:
24 Depressing Pieces Of Evidence That Difficult Economic Times Lie Ahead.
Om USA lyder så pass mycket, hur kommer det påverka Sverige?

Ska man verkligen sälja sina gamla smycken?
Kanske dags att köpa några guldmynt eller tackor?!

Trevlig helg,

Kurt

OBS: Den här bloggposten innehåller information om både guldmarknaden och Tavex AB.

Huvudtanken är att både underhålla samt ge Er ett bredare perspektiv om vad som händer på guldmarknaden så att Ni själva kan reflektera över dess betydelse och agera mer medvetet.

Informationen i detta forum ska inte tolkas som investeringsråd

tisdag 13 juli 2010

"So you think you own gold?"

Erik Townsend (privat investerare baserad i Hong Kong) har skrivit en artikel som heter "So you think you own gold?" publiserad på hemsidan "Financial Sense". Han skriver att en vanligt förekommande anledning till varför investerare väljer att investera i guld är att de har tappat förtroendet för de pengasystem och skuldsatta regeringar som står bakom dem.

Han menar också att de flesta investerare inte riktigt vet om de äger fysiskt guld eller inte då det finns en alarmerande okunskap om hur råvarumarknaden fungerar.

I sin artikel redogör han för hur man vet om man verkligen är ägare till fysiskt guld genom att titta på om man är den juridiska ägaren av specifika mynt/tackor och har äganderätten till det guldet. Vissa tror även att de äger sin guldtacka, men i själva verket gör någon annan det. Med detta finns det risker som ökar i en större kris.

Om du inte orkar läsa denna långa artikel kan du alltid komma förbi Tavex och köpa lite fysiskt guld av oss.

Mvh

Anna och Kurt

OBS: Den här bloggposten innehåller information om både guldmarknaden och Tavex AB.

Huvudtanken är att både underhålla samt ge Er ett bredare perspektiv om vad som händer på guldmarknaden så att Ni själva kan reflektera över dess betydelse och agera mer medvetet.

Informationen härinne skall inte tolkas som investeringsråd

onsdag 23 juni 2010

Guld som laxermedel?!

I "Architecture for a New World Financial System " är den goda dr. Antal Fekete tillbaka med en insiktsful berättelse om hur pengar har utvecklats och ett glittrande förslag om hur det kan utvecklas framöver.

Viktigare är kanske hans förklaring om varför världens nuvarande system inte håller i längden. Enligt honom är hela världens valutasystem nu baserat på skuld som aldrig kan rensas bort. Precis som din kropp behöver rengöra sig genom att bli av med sitt avfall måste vårt pengasystem förr eller senare, rensa bort sina giftiga skulder.

Har finanssystemet nu blivit "förstoppat" av för mycket "toxic debt"?
Är guld finansystemets ultimata laxermedel?
Hur mår du och vad är långtidskonsevenserna när du kan inte gå på toan?

I artikeln skriver Dr. Fekete (en av världens mest pålästa guru om guld och pengasystemet) att President Nixon med råd av sin finansiella rådgivare Paul Volker (Gissa vem han råder nu!) drog bort möjligheten att växla in dollarn mot guld 1971. Då förlorade finanssystemet och alla världens medborgare möjligheten att bli av med sina skulder en gång för alltid.

Intressant också är hans påstående om hur skuldsystemet utvecklades och hur möjligheten att kriga mer och längre utvecklades samtidigt. Kan det finnas ett samband mellan skuld och makthavarnas förmåga att kriga (oavsett hur vänliga vi människor är mot varandra)?

Har denne "gode doktorn" rätt?
Kan du nämna någon platts i världen där skuldbördan minskar just nu?
Hur mycket vapen finns i världen nu jämfört med under
guldmyntfotens tid?
Hur kommer denna saga att sluta?

Har du köpt ditt guld ännu?

Trevlig läsning!

Kurt

OBS: Den här bloggposten innehåller information om både guldmarknaden och TavexAB.

Huvudtanken är att både underhålla samt ge Er ett bredare perspektiv om vad som händer på guldmarknaden så att Ni själv kan reflektera över dess betydelse och agera mer medvetet.

Informationen härinne skall inte tolkas som investeringsråd

måndag 21 juni 2010

Guld på en ny "All time high"!

Guldpriset nådde ett nytt rekord i fredags på $1258.00/uns (31.1 gr.) och sedan imorse gick det vidare till $1260!

Ambrose Evans Pritchard från "The Times" i sin senaste artikel tror att guldpriset kommer fortsätta stiga eftersom vanliga människor börjar förstå guldets traditionella roll som äkta pengar. Det betyder pengar (inte valuta) som inte kan digitaliseras eller massproduceras. Det betyder också att det inte är guld som stiger i priset, utan att det egentligen är våran valuta som minskar i sitt värde/köpkraft.

Har du köpt ditt guld än?

Kurt

OBS: Den här bloggposten innehåller information om både guldmarknaden och TavexAB.

Huvudtanken är att både underhålla samt ge Er ett bredare perspektiv om vad som händer på guldmarknaden så att Ni själv kan reflektera över dess betydelse och agera mer medvetet.

Informationen härinne skall inte tolkas som investeringsråd

måndag 14 juni 2010

Bara en dröm?!

"The Onion" är en sajt av nyhetsparodier från USA.

Följande artiklarna var för bra för att inte lägga upp för lite måndags morgon skratt.

Får vi bjuda på: "U.S. Economy Grinds To Halt As Nation Realizes Money Just A Symbolic, Mutually Shared Illusion"?

Kanske värt att titta lite närmare på investeringsguld ändå...

Sedan för ni som är intresserad om att läsa något vettigt om katastrofen i Mexikanska Golfen har "The Onion" skrivt följande om flöden från BPs huvudkontor.

Trevlig läsning,

Kurt

OBS: Den här bloggposten innehåller information om både guldmarknaden och TavexAB.

Huvudtanken är att både underhålla samt ge Er ett bredare perspektiv om vad som händer på guldmarknaden så att Ni själv kan reflektera över dess betydelse och agera mer medvetet.

Informationen härinne och speiellt från "The Onion" skall inte tolkas som investeringsråd

onsdag 9 juni 2010

Guld: Investering eller Pengar

En av Guldbranschens mest respekterade representanter har blivit Dr. Antal Fekete.

I hans senaste artikel "What You Always Wanted To Know About Gold" talar han ut i ganska enkla termer om varför guld kommer att vara en del av vårt världsekomomiska system igen, förr eller senare (dvs. guld är mycket mer än bara en investering).

Enligt honom (bland fler och fler varje dag) är borttagning av guld fran vårt bank och finanssystem orsaken till allt illa som händer nuförtiden i världens ekonomi.
Risken finns och ökar att vårt nuvarande finanssystem kommer att skaka mer och mer tills det kollapsar inifrån.

Vad tycker du?

Mvh,

Kurt

OBS: Den här bloggposten innehåller information om både guldmarknaden och TavexAB.

Huvudtanken är att både underhålla samt ge Er ett bredare perspektiv om vad som händer på guldmarknaden så att Ni själv kan reflektera över dess betydelse och agera mer medvetet.

Informationen härinne skall inte tolkas som investeringsråd

fredag 4 juni 2010

När det gäller guld, hur högt är "uppe"?

Tre intressanta artiklar för helgens läsning:

Först: Enligt Richard Milne i The Financial Times "Scandinavia is quietly emerging as Europe's haven" har Scandinavia blivit Europas lugna hav från nutidens finansiella stormar. Heja Sverige!

Sedan: Enligt www.contraryinvestor.com i artikeln "The many faces of gold" har guld (Guldpriset kanske bättre sagt) många ansikter. Med några enkla grafer visar de att trots guldprisets fortsatta flört med sin "all time high" betyder det inte alls att det är en bubbla.

Slutligen: Darryl Robert Schoon går rakt på sak som vanligt med följande kommentar:

"Economics isn't rocket science. It's just common sense and economists don't have any"
dvs. "Ekonomi är inte "rocket science". Det är egentligen bara sunt förnuft och ekonomer har inget".

Dr. Schoon är tillbaka med sina instruktioner om "How to ride a dying elephant" och är övertygad om att vårt närvarande världsfinansiella system är ett döende elefant.

Vad tycker du?

Trevlig läsning och ha en glittrande helg!

Kurt

OBS: Den här bloggposten innehåller information om både guldmarknaden och TavexAB.

Huvudtanken är att både underhålla samt ge Er ett bredare perspektiv om vad som händer på guldmarknaden så att Ni själv kan reflektera över dess betydelse och agera mer medvetet.

Informationen härinne skall inte tolkas som investeringsråd

måndag 31 maj 2010

Lite Finansiell humor


Detta fick jag av http://www.usagold.com/ men tänkte att det var värt att visa här också.

Trevlig läsning!

Kurt


OBS: Den här bloggposten innehåller information om både guldmarknaden och TavexAB.

Huvudtanken är att både underhålla samt ge Er ett bredare perspektiv om vad som händer på guldmarknaden så att Ni själv kan reflektera över dess betydelse och agera mer medvetet.

Informationen härinne skall inte tolkas som investeringsråd;
speciellt från grisar!

fredag 28 maj 2010

Tekniska tankar om guld

Clive Maund är en sydafrikansk analytiker som brukar känna Guldmarknaden ganska bra. Hans senaste "Gold Market Update" pekar på att det fortfarande är bra att äga och kanske tom. köpa lite guld.

Trevlig läsning!

Kurt

OBS: Den här bloggposten innehåller information om både guldmarknaden och TavexAB.

Huvudtanken är att både underhålla samt ge Er ett bredare perspektiv om vad som händer i guldmarknaden så att Ni själv kan reflektera över dess betydelse och agera mer medvetet.

Informationen härinne skall inte tolkas som investeringsråd.

onsdag 19 maj 2010

Guld: "All Time Highs" eller bara uppvarmning?

Guld har nyss varit på nya ”All time highs” bland annat i US Dollar (>$1238.00/oz.), Euro (>1000.00€/oz.) och Svenska Kronor (>300:-/gram ). Ett ökat antal av våra kunder som har spekulerade i guld har gjort vinsthemtagningar (1 säljare av ca. 4 köpare på genomsnitt) på sin guldsatsning, men de flesta behåller fortfarande, eller köper mer av denna ädelmetall.

Vi ser allt fler bekräftelser här hos Tavex AB i Stockholm att allt flera vanliga människor börjar ifrågasätta värdet av sina pappers- och digitalpengar, dock med pånyttfödd eller kanske återhämtad klokhet. Till och med har vi hört från flera kunder och läst på flera sajter bland annat Richard Russell ”Dow Theory Letters” om att det börjar bli brist på fysiska guld i Tyskland. Varför?

Därför att en gång till har den senaste finanskrisen (Grekland) blivit löst genom att låna ut/trycka ut mer pengar. Istället för att lösa problemet för en gång skull genom att ta till de hårda tag som behövs och drastiskt skära ner på utgifterna samt uppmuntra befolkningen att spara ordentligt verkar de bestämt sig att åter igen skjuta problemet längre fram i framtiden; nu med 1 Billjon mer papper och digitala Euros…

Undrar du fortfarande varför (enligt The Wall Street Journal) guldpriset i SEK har stigit på genomsnitt 13% per år de senaste 10 åren och att trenden fortfarande går uppåt?!

Allt flera vanliga människor börjar nu fråga allt oftare, om guld kommer att fortsätta uppåt. Samtidigt vågar flera människor besvara denna viktiga fråga själva genom att köpa sin egen guldmyntfot. Efterfrågan av guld har ökat cirka 300% under de senaste två åren enligt vår informella undersökning och när priset har ökat med drygt 40% i SEK så känns det samtidigt som om guld fortfarande kan vara undervärderat.

Vad tycker du?

Mvh,

Kurt

OBS: Den här bloggposten innehåller information om både guldmarknaden och TavexAB.

Huvudtanken är att både underhålla samt ge Er ett bredare perspektiv om vad som händer i guldmarknaden så att Ni själv kan reflektera över dess betydelse och agera mer medvetet.

Informationen härinne skall inte tolkas som investeringsråd.

onsdag 14 april 2010

Guld: Investering eller Försäkring

Nu har Dr. Darrel Robert Schoon skrivit lite mer om varför guld kan bli mer än en investering.
Hans senaste artikel "Professor Fekete and The Armageddon Signal" skriver han bland annat om "kriget mellan västerländerna och guld".

Intressant också är alla böcker han har skrivit om som är väldigt svåra att hitta/köpa... Varför?

Glöm inte: På torsdag den 15:e april, kl 13.50-14.20, hosAktiespararnas Stora Aktie- och Fond dagen i Jönköping kommer jag att presentera ”Guld som investering eller försäkring?”
Det finns några få biljetter kvar till denna glittrande presentation utan kostnad.

Först till kvarn (genom att kontakta oss via tavex@tavex.se ) gäller.

Mvh,

Kurt

OBS: Den här bloggposten innehåller information om både guldmarknaden och TavexAB.

Huvudtanken är att både underhålla samt ge Er ett bredare perspektiv om vad som händer i guldmarknaden så att Ni själv kan reflektera över dess betydelse och agera mer medvetet.

Informationen härinne skall inte tolkas som investeringsråd.

onsdag 7 april 2010

Fysiskt Guld hos Aktiespararnas årsstämma, Jönköping!

På torsdag den 15:e april, kl 13.50-14.20, hos
Aktiespararnas Stora Aktie- och Fond dagen i Jönköping
kommer Kurt Larsson, försäljningschef på Tavex AB, en av Nordens största guldmynt- /tackor handlare, presentera ”Guld som investering eller försäkring?”

Nu har vi nöjet att erbjuda 50 biljetter till denna glittrande presentation utan kostnad.
Först till kvarn (genom att kontakta oss via tavex@tavex.se ) gäller.

Välkommen!

Kurt

tisdag 6 april 2010

Vi bjuder på litet gyellene tekniska blaha och Dr. Doom som talar ut

Jack Chan brukar vara en "no nonsense" kille när det gäller sina guldanalyser.
Här finns en teknisk uppdatering av en rapport han gjorde i november.

Sedan finns en video från "Dr. Doom" Marc Faber när det gäller 2010, Kina och guld.

Ha en glittrande vecka.

Mvh,

Kurt

OBS: Den här bloggposten innehåller information om både guldmarknaden och TavexAB.

Huvudtanken är att både underhålla samt ge Er ett bredare perspektiv om vad som händer i guldmarknaden så att Ni själv kan reflektera över dess betydelse och agera mer medvetet.

Informationen härinne skall inte tolkas som investeringsråd.

fredag 26 mars 2010

När kredit blir skuld

En väldigt intressant artikel av Nathan Martin av www.fedupusa.org som heter "The Most Important chart of the Century".

Har kredit äntligen blivit skuld hos USA?
Vad kan det betyder framöver?
Har du köpt ditt guld?

Trevlig läsning!

Kurt

OBS: Den här bloggposten innehåller information om både guldmarknaden och TavexAB.

Huvudtanken är att både underhålla samt ge Er ett bredare perspektiv om vad som händer i guldmarknaden så att Ni själv kan reflektera över dess betydelse och agera mer medvetet.

Informationen härinne skall inte tolkas som investeringsråd.

måndag 1 mars 2010

Hur stabil är världsekonomin egentlgen?

Vad händer om världens finanssystem inte är stabilt?

Det finns många människor där ute som när de hör ordet "guld" omedelbart slutar lyssna.
"Guld är så gammalmodigt…" "Varför ska man köpa en metallklump när man kan investera via internet?" "Kronan, Dollarn, Euron, osv. är solid och banksystemet är stabilt" … bla, bla, bla…

Hittills har de haft rätt; dock det kan vara samma sak som folket sa i Zimbabwe i 2007, Argentina i 2000, Tyskland i 1921, Rom i det andra århundradet, osv.?
Grävar man en aning djupare in i rubrikerna börjar man inse att allting kanske inte är ”guld och gröna skoga” fortfarande.

Exempelvis:
· Grekland och dess skuldproblem
· resten av s.k. PIIGS (Portugal, Italien, Irland, Grekland, Spanien) och deras skuldproblem
· Storbritanniens skuldproblem
· Svagare och svagare krav på bankens definitioner av reserver och tillgångar
· fler historier om ”pappersguld” som kan sakna fysiskt guld underlag

Kort sagt, världens största banker, företag och även regeringar lånar/trycker ut mer och mer pengar i en ökande takt. Men det blir ännu mer förvirrande eftersom alla världens pengar egentligen är fiat valutor, särskilt världens reservpengar US-dollar. Det betyder att var och en av de sedlarna vi använder idag är faktiskt en form av skuld (t. ex: Federal Reserve Note). Snart kan vi verkligen få en hårdläxa om skillnaden mellan valuta och pengar. Det blir tydligare och tydligare att fler och fler människor, företag, och både lokala och nationella regeringar har det svårare och svårare att betala tillbaka alla lånade pengar.

Enligt Dr. Antal Fekete i sin artikel: Hedging Non-gold investments with Gold "… när en låntagare återbetalar sin skuld genom att lämna över sina valutor till sin långivare, skulden är inte avslutat. Den har bara överförts till den centrala banken som har utfärdat valutan. Att överföra skuld är inte detsamma som att släcka den."

Även Marketwatches Peter Brimlow i sin artikel "Parsing 200 years of gold trades" påstår att möjlighteten finns för guldpriset att öka drastiskt baserat på hur mycket "pengar" finns just nu.

En till väldig lång dock intressant artikel som är värt att titta på när det gäller skulden som finns i välrden är ”Debt Dynamite Dominoes” av Andrew Gavin Marshall.

Till slut finns ett litet bredare perspektiv från Joe Bageant med sin intressanta artikel ”Tortillas and the Corporate State

Det är mycket tydligt och mer och mer oundviktligt att skuldproblemet började på allvar samtidigt som President Richard Nixon stängde USAs s.k. ”guldfönstret” och nekade Förenta Staternas deklarerade löfte att betala sina skulder i fysiskt guld. Sedan dess har världens skulder och antal sedlar i bruk börjat öka på ett geometriskt sätt. http://en.wikipedia.org/wiki/Money_supply

Kan det äntligen vara värt att ställa frågan, ”hur kommer denna skuldspiralen sluta utan någon slags krasch”?

I så fall när kraschen sker och människor återfå deras finansiella sunt förnuft, vad tror du att vi kommer att förmodligen använda för att grunda det nya betalsystem som efterträder det som vi har nu?

Har du köpt ditt guld ännu?

Mvh,

Kurt

Glöm inte att besöka oss vid båtmässan Allt för Sjön i Älvsjö 6-15 mars 2010 Monter C16:02

OBS: Den här bloggposten innehåller information om både guldmarknaden och TavexAB.

Huvudtanken är att både underhålla samt ge Er ett bredare perspektiv om vad som händer i guldmarknaden så att Ni själv kan reflektera över dess betydelse och agera mer medvetet.

Informationen härinne skall inte tolkas som investeringsråd.

onsdag 17 februari 2010

Euro Oro

Det var kanske tur att Sverige tackade nej till Euron.

Mycket tyder på att Euron kommer att gå genom sin eget stresstest med de s.k. PIGS (dvs. Portugal, Italien, Grekland och Spanien) som provkaninerna.
Det ser ut som den medelhavska vanan att ta hand om saker ”mañana” inte fungerar så väl när det gäller en monetär union med mer strikta länder som t.ex. Tyskland, Holland och Belgien.

Euron har rasat mot dollarn sedan Greklands situation tydliggjorts. Inte bara det förutom Spanien, Italien, Portugal och eventuellt Storbritannien står nu i kö, enligt experterna, med för höga skulder jamfört med sina tillgångar och sina intäkter. Det kommer att vara intressant att se hur situationen lösas och om Euron kommer att hålla. Under tiden har guldpriset i Euro nått en till ”All time high” på €818.00.

Några intressanta artiklar om Euro oro:

Först The Economist skriver om “The Sick Men of Europe”.

Sedan i artikeln “The € is falling against the $, should gold [and silver] fall too, or rise with the $?”frågar Julian Phillips samma sak.

Enligt den legendariska guldhandlaren Jim Sinclair och hans kollega ”Trader Dan” Norcini källan till Eurons prisfall och Guldets prisökning är bara rädsla. Om detta kan ni läsa i deras bloggtillägg från den 16:e februari
Gold Hits New All Time High In Euro Terms”.

Till slut har vi ”Gold in Euros is about to go parabolic” skriven av Jordan Roy-Byrne.

“Paper money eventually returns to its intrinsic value - zero.” – Voltaire .

Det känns mer och mer troligt att Voltaire (1694–1778)har fortfarande rätt med sitt påstående.
Är det möjligt att Euros, Dollars, Yen, Rublar osv. kommer så småningom att bli värdelösa eftersom det är för frestande för de flesta makthavarna att lova för mycket?
Då blir det mer nödvändigt att framställa, digitalisera och låna ut ännu mer ”fiat” pengar och försäkra att Voltaires påstående blir sant.

Under tiden är det nog bra att ha lite fysiskt guld i bakfikan eftersom guld har en 5000 år gammalt beprövad ”tendens” att hålla sitt värde speciellt i oroliga tider.

Mvh,

Kurt

OBS: Den här bloggposten innehåller information om både guldmarknaden och TavexAB.

Huvudtanken är att både underhålla samt ge Er ett bredare perspektiv om vad som händer i guldmarknaden så att Ni själv kan reflektera över dess betydelse och agera mer medvetet.

Informationen härinne skall inte tolkas som investeringsråd.

torsdag 4 februari 2010

Tavex AB gör en guldkonsultation för programmet "Plånboken", Radio P1,

Grattis och ett stort glittrande tack till Jon Jordås och P1 Radioprogrammet ”Plånboken”.

Jon visade sin finansiella klokhet genom att träffa oss på Tavex AB, Smålandsgatan 9, Stockholm för en konsultation om investeringsguld.

Konsultationen och resultatet av vårt gyllene samtal får man lyssna nästa vecka i Sveriges Radio P1 program ”Plånboken” under de följande sändningstiderna:

onsdag kl 10.03 med repriser torsdag kl 00.03 och söndag kl 14.03.

Programmets hemsida finns på:
http://www.sr.se/sida/default.aspx?ProgramId=2778.

Man får så småningom klicka på länken ”podcasts” upp på höger sida av deras hemsida för att ladda ner inspelningen till sin dator eller sin mobiltelefon.

Mvh,

Kurt