onsdag 29 juni 2011

Ron Paul for president

Även om jag på en företagsblogg inte skall blanda in politik så kan jag inte just nu låta bli. Om jag hade fått rösta i det Amerikanska presidentvalet så hade jag inte haft något problem att välja vem denna sedel hade tillfallit. Ron Paul har utmärkt sig som en obekväm sanningssägare och en nagel i ögat på det politiska etablisemanget. Nu tycks han även ha fått lite utrymme i Svensk media och även om han i tonen framställs som en knäppgök så vill jag drista mig till att säga att denna rapportering är ett tecken i tiden. Självfallet fastnar jag för hans uppfattning om att införa en ny guldmyntfot. För att få mer koll på hans engagemang så kan jag även rekommendera denna artikel.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ron Paul är helt klart den enda kandidaten intresserad av frihet och rättvisa, de övriga är köpta av bankerna och militärindustrin, samt diverse lobbygrupper. En viss lobbygrupp (med anknytning till mellanöstern) betalar politikers valkampanjer mot ett skriftligt löfte att alltid rösta i denna lobbys intresse. Ron Paul verkar ha heder och samvete, något som är väldigt ovanligt i amerikansk politik...

MrLibertad sa...

Han regerar.

Det värtsa är ju att en som verkligen pratar sanning ska vara en nagel i ögat. Hela systemet är så korrupt så man törs nog inte äns gissa.

Hur som, om han inte blir vald (det blir han med största sannolikhet inte) så har han i vilket fall fått ut sitt budskap till en större massa och bara det är ju bra.

StefanN sa...

Ron Paul är en sanningssägare. Det politiska/ekonomiska systemet är totalt korrupt i USA. De stora bankerna och andra jätteföretag mer eller mindre rånar amerikanerna och delvis även oss andra mitt framför ögonen på oss.

De har köpt det politiska systemet i USA. Valet mellan de 2 stora partierna är enbart en schimär med ytterst liten skillnad. Lägg till fega politiker i många andra länder som sprattlar när USA drar i tåtarna och vi har ett ruttet system.

Jag vet inte om Ron Paul förordar en fixerad guldstandard men den är dömd att misslyckas oavsett vid vilket pris man än väljer. Det enda som kommer att fungera är att låta guldet flyta fritt, utan alla dess derivat, leasing och liknande.

En helt fri tillgång/efterfrågan FYSISK marknad. Guld komnmer att automatiskt att hitta sitt (mycket högre) rätta pris.

Politiker som ökar penningmängden utan motsvarande produktivitetshöjning blir omedelbart straffade av ett sjunkande valutavärde. Du som person kan spara ditt överskott utan att tänka på vilken ränta du får. Ett ärligt system!

Denna evulotion av vårt monetära system är redan under uppsegling. Håll hårt i ditt guld tills vi är där. Din belöning kommer att bli mer du vågat drömma om.

Läs och öka dina kunskaper om guld på www.fofoa.blogspot.com Massor med material men det är värt varenda timme att fördjupa sig i detta material.