fredag 24 september 2010

The Wall Treet



Affärsvärlden skriver att uppföljaren till filmklassikern Wall Street från 1987 har Sverigepremiär idag och skådespelaren Michael Douglas avslöjar samtidigt att han förlorat en hel del under finanskrisen.
”Ganska mycket. Men jag har mer eller mindre fått tillbaka det. Men det är inte så att jag har koll på finansnyheterna varje dag. Har jag blivit mer försiktig? Nej, det tycker jag inte. Kanske är jag lite mer konservativ. Och jag försöker sprida riskerna”, säger Michael Douglas till Metro.

Trailer till filmen nedan;
http://www.youtube.com/watch?v=873PrTZkLsI

Jag tror jag ska köpa en biljett:)den kan nog vara rätt bra.

Guldpriset har slagit rekord flera dagar i rad, till följd av osäkerhet om ekonomin. Analytiker och handlare räknar med en fortsatt prisuppgång. Spotpriset nådde under natten till fredagen den nya rekordnivån på 1.296,3 dollar per uns.

Anledningen till att våra priser på Tavex är så låga i jämförelse med marknadspriset är för att svenska kronan är stark i jämförelse med dollarn.
Dock har kronan samtidigt försvagats med 4 öre mot dollarn och med 3 öre mot euron idag, jämfört med noteringarna på onsdagseftermiddagen...

Kom gärna in eller besök vår SÄKRA och ENKLA webshop där du kan navigera runt bland glimmande guld och även lägga en order om andan faller på.

Ha en underbar helg nu och njut av det kalla mysiga höstvädret!

Hälsningar
"GuldAnna"

http://www.tavex.se/

"Bästa priserna på guld och valuta i stan, det är guld värt!"

Disclaimer

This blog entry contains information on both the gold market and Tavex AB. The main idea is to both entertain and give you a broader perspective on what's happening in the gold market so that you yourselves can reflect on its significance and act more consciously. The information in this forum should not be intrepeted as investment advice.

4 kommentarer:

Tavex sa...

En liten uppdatering; nu har priset gått upp till 1298,5 per uns.

Dan sa...

De tekniska utbrotten i guld och silver indikerar i nuläget 24 eller ca: 30 dollar för silver samt 1500 eller 1800 dollar för guld inom några månader.

Själv tippar jag i nuläget att vi får se en topp på 1500 dollar för guld och 30 dollar för silver.

Guldnisse sa...

Knäckfrågan är då: Vad kommer en dollar att kosta?

1500 dollar betyder inte mycket om en dollar kostar bara 6 kronor, till exempel.

30 dollar för silver är däremot högt också i kronor nästan oavsett vad en dollar kostar.

Dan sa...

Re: Guldnisse

- Ja, Dollarn kommer falla, men inte bara den valutan...
Voltaire skrev redan på 1700-talet:

"Förr eller senare så återvänder alla pappersvalutor till sitt ursprungliga värde, vilket är noll"

Alla nominella priser är därför irrelevanta.
Det man vill se över tiden är stigande eller bibehållande köpkraft genom att äga ädelmetall.

När det gäller teknisk analys så ska det ses som ett verktyg för att bättre tima köp och försäljning, däremot ska man aldrig släppa sin position i marknaden om man fundamentalt ser flera års uppgångar till, vilket jag anser mig se i detta fall.